Ticker

6/recent/ticker-posts

Header Ads Widget

Responsive Advertisement

Bagaimana Terjadinya Bibir Hitam dan Cara Atasinya


Ramai wanita menghadapi masalah bibir yang tidak sihat, gelap, kering dan meggelupas disebabkan gaya hidup yang tidak sihat.

Antara punca-punca terjadinya bibir hitam:

1. Pancaran Cahaya Matahari

Sinaran cahaya matahari meninggalkan kesan buruk bukan pada wajah namun juga pada bibir. Sebab itu, selain memakai suncreen dan sublock untuk kulit muka, anda juga disarankan memakai lipbalm yang mengandungi SPF yang tinggi  untuk melindungi kulit muka dan bibir dari sinar ultraviolet (UV) yang berlebihan.

2. Kurang Vitamin C

Perubahan warna bibir lebih ketara sekiranya badan kekurangan Vitamin C. 

3. Kebiasaan menjilat bibir

Tanpa disedari, kebiasaan menjilat bibir juga antara penyebab bibir menjadi hitam. Ini kerana ia membuat bibir semakin kering dan gelap. Lama-kelamaan, sel-sel kulit mati terus menumpuk dan merangsang munculnya bintik-bintik gelap dibibir.

Untuk dapatkan kembali bibir yang sihat, anda disarankan memakai lipbalm yang mengandungi SPF dan elakkan amalan menjilat bibir. 

K sya pun memang mengalami masalah bibir hitam, kering dan menggelupas. Sebabnya 3 faktor di atas dah jadi kebiasaan terutama faktor ke 3. Namun, selepas jumpa dengan Crystal Shine Magic bibir dah makin sihat. Kebiasaan yang tidak bagus pun dah tinggalkan selepas tahu keburukannya. Baru tahu kebiasaan menjilat bibir tak bagus. 


Selepas konsisten pakai Magic Lipstick sejak 2 minggu lalu, bibir dah makin lembab. Bibir gelap masih lagi nampak sebab bertahun-tahun dah kan. Takkan baik dalam masa singkat, memang akan ambil masa lagipun produk natural organic ni kesan lambat tapi bagus dan berkesan serta tidak ada kesan sampingan.


Antara kelebihan Crystal Shine Magic Lipstick

1. Warna mengikut kelembapan bibir. Lagi lembab bibir, lagi cantik warnanya. Untuk yang ada masalah bibir kering, warna kurang cantik namun teruskan pakai sehingga kulit kering dan mati akan hilang dengan perlahan dan berperingkat.

2. Merawat bibir kering, bibir hitam, bibir pecah dan berdarah

3. Tahan lama dan tidak mudah tanggal

4. Membantu untuk bibir kelihatan lebih sihat dan 'pinkish'

5. Mempunyai fungsi anti-kedut, anti-gelap dan anti-kering


Ciri-ciri Crystal Shine Magic Lipstick

1. Mengandungi Vitamin C, Vitamin E dan Hexapeptide-12

2. Didatangkan dengan bekas yang berkualiti dan eksklusif

3. Tidak mempunyai warna spesifik


Selamat tinggal bibir kering. Nak usha-usha Crystal Shine Magic Lipstick tak? Klik je link whatsapp di bawah, kita bincang-bincang. ;-)

Haus Cosmetics : Produk Tempatan dengan KUALITI antarabangsa dan dijamin HALAL

Post a Comment

0 Comments